17.9.10

Fins la propera

7 comentarios:

  1. Fins aviat, Fina! Que ho passis bé i tinguis un munt de coses per explicar.

    ResponderEliminar
  2. Hola Sílvia,
    doncs mira, de moment una cosa que potser t'agradarà...

    El passat dissabte vaig estar a Barcelona i vaig trobar un llibre de poesia a la Fira que cada any ,i ara ja en fa 59,fan al Passeig de Gràcia.

    El llibre a la seva pàgina 58 diu:

    ""Sento com la pluja s'abat nocturna
    damunt el mar d'hivern".

    Albert Calls i Xart


    Mar hivernal

    L'hivern s'ha ensenyorit
    del fecund univers de la platja,
    adormida immensitat que despullen
    els cossos despullats a l'estiu.
    Estesa entre llums i ponents
    mostra la pell sense roba
    i un horitzó esbiaixat pels riells
    i el precipici infaust
    de la derrota."

    I a la pàgina 62 diu:

    "L'aigua i el presagi

    Dibuixes la llum que et desfà,
    el clarobscur i l'ombra fantasma.
    Amb consciència de temps,
    delimites el pes innombrable
    de tants crepuscles absurds
    i imagines un continent tendre
    que esguarda l'aigua i el presagi.
    En silenci desfàs
    la duresa aparent de les roques
    i pactes el marge de la costa
    continguda i rebel.
    Aliada del temps,
    et destines la costa i els marges
    i limites el pèlag al racó
    més insensible
    per guarir-lo del present".


    Un llibre molt bonic, per cert.

    ResponderEliminar
  3. I tant que m'agrada, Fina! Però, sobretot, m'ha sorprés i alegrat que a la Fira del passeig de Gràcia hi hagi un llibre meu. És el primer llibre de poesia que vaig publicar i amb ell vaig guanyar la primera edició que es va fer del premi "Alella a Maria Oleart". En tinc molt bons records, sobretot del que em va dir i escriure Guida Alzina, gran poeta. També per haver conegut a una altra gran poeta, Montserrat Abelló qui, a dia d'avui continua com a jurat del premi amb més de 90 anys!!!

    Espero que t'agradi, Fina. Abraçades.

    ResponderEliminar
  4. Quina sort Sílvia,conèixer-les personalment. Jo a la Montserrat Abelló la vaig poder conèixer virtualment, aquí, gràcies a la compositora i mil coses més Carme Miró, una persona a qui aprecio molt i que ja m'havia recomanat la poesia de Montserrat Abelló en una altra ocasió.
    De Maria Oleart i Guida Alzina en prenc nota, perquè només he llegit el que hi ha en el teu llibre i la veritat és que llegint la carta que Olga Xirinacs li va enviar el 18 de maig de 1989 sobre el seu llibre de poemes:"Versos a Anaïs", m'ha entrat el cuquet.

    El teu llibre estava allà, sí, a la Fira del Passeig de Gràcia.Però ara ja no.:-)
    Sí que m'agrada sí, Sílvia.Ara estic fent una segona lectura, més pausada, que crec que és el que cal fer.

    Una abraçada i gràcies per les bones estones que m'estan donant els teus poemes.

    ResponderEliminar
  5. Sí que és una sort, Fina, encara que no la conec tant com voldria, hem anat coincidint però m'agradaria poder tenir una bona conversa amb ella. A Maria Oleart no la vaig conèixer, conec la seva filla, Joana Bel, també una excel·lent poeta. No he llegit aquesta carta que dius de l'Olga Xirinacs, però "Versos a Anaïs" és una meravella i jo crec que tot un clàssic.

    Jo també t'agraeixo les bones estones d'aquesta conversa virtual, m'agrada saber que hi ha gent propera en allò que m'agrada i estimo.

    Abraçades.

    ResponderEliminar
  6. Sílvia si la vols llegir, la tens a les pàgines 18-19.

    ResponderEliminar