28.11.07

De la frivolitat d'algunes persones altrament dites professors

Els vostres fills no han patit mai la frivolitat d'algun professor a la seva escola?. I en els centres extraescolars on els vostres fills van a millorar i a augmentar els seus coneixements sobre les diferentes matèries que s'hi imparteixen?
No han patit mai la frivolitat d'aquell professor que en demanar responsabilitat als seus alumnes a l'hora de treballar a l'aula i a casa, "se n'oblida" de demanar la mateixa responsabilitat per a ell mateix?

Solen ser els mateixos que en crida'ls-hi l'atenció per la seva falta de responsabilitat i professionalitat , perden les maneres, apel.len a la seva condició de professor ( sobretot els de secundària, val a dir que els de primària sempre han estat més vocacionals i no tenen aquesta necessitat d'anar lluïnt càrrec) , i que a manca d'arguments sòlids deixen de conversar per passar directament a l'insult més baix i barroer.

Què els hi passa a alguns professors de secundària?

De fet, hi ha algun professor de secundària que sovint no és més que un professional frustrat en la seva carrera i que com a "modus vivendis", no ha trobat res millor i més segur que aprovar unes oposicions o no i anar fent fins la jubilació!. Però "ai las" això no els hi diguis pas perquè tot i saber-ho molts no ho volen reconèixer i per això tenen aquesta necessitat vital d'anar repetint molt sovint, massa, el mateix discurs:" es que jo sóc professor d'un institut de secundària, i alguns hi afegeixen...d'oposicions i encara hi afegeixen més.....i la meva dona també"!. Au afegim a la dona que això deu donar més autoritat sobre el tema, en tot cas sempre és fer propaganda, queda bé i fa solidari .

Però, què es pensen aquests professors que fan això, que la professionalitat es demostra repetint una vegada i una altra que són professors de secundària i que la resta dels mortals no tenim capacitat per distingir qui és de veritat bon professional i qui no?.

Com molts de vosaltres he conegut "professors" que se n'obliden del que això vol dir?
Els he conegut, sí, a la mal anomenada "Escola de Música de Blanes".

Segons la Reial Acadèmia Espanyola , i concretament en el Diccionari de la Llengua Espanyola , trobem que professor/a vol dir ( ho faig en castellà, només perquè em ve de gust): "persona que ejerce o enseña una ciencia o arte".

Enlloc diu, "persona que una vez ha empezado la clase hace lo siguiente: hablar de temas personales con los compañeros profesores que le hacen visitas en su aula, comer y exigir que la comida consumida en su clase no lleve glúten, hablar por teléfono o salir fuera de la aula para hacerlo, enviar sms mientras da la clase, gritar sin razón al alumno cuando ha terminado la clase (fuera de la aula y delante de los padres que esperan a que salgan sus hijos de la escuela), hacer encargos personales a su alumno (¿es su criado personal?), visitar a sus compañeros profesores en sus respectivas aulas para hablar de temas personales dejando a sus alumnos a la buena de Dios, ir al "baño"( lo primero que te dicen cuando llevas a tu hijo a la escuela, en P-3 ,es que los niños han de llegar a la aula "comidos, meados y cagados", literalmente), ir a hacer fotocopias de larga duración para encontrar a sus colegas y hacer la tertulia, ir a fumar, tomarse refrescos o cafes cuando debería estar dando clase, faltar a clase buscando o no excusas pero no sustituto, recuperar las clases que debe al alumno a base de quitárselas de las otras materias que el alumno recibe en el mismo centro, hacer pasar clases que debe cómo si fueran horas extras, hacer horas extras a determinados alumnos a costa de restarles el tiempo a otros , hacer favores a ciertos alumnos y un largo etcétera. Todo ello, mientras los alumnos están en clase y dispuestos a aprender esa ciencia o ese arte que el Diccionario de la Lengua Española dice han de ejercer o enseñar los profesores".

És curiós i sempre ha estat així, el que més crida és el que menys fa.

Els altres professors, els que de veritat són docents decents, són els que sovint reben els efectes perniciosos del què fan els seus "companys" docents però indecents.

I qui acaba pagant aquest comportament tan prepotent, lamentable, vergonyós, immadur , indecent i greu?, doncs l'alumne, perquè el temps perdut no es recupera i el mal que se li fa tampoc.

I després s'ompliran la boca alguns professors del baix nivell que tenen els seus alumnes ......

9 comentarios:

  1. Tu blog no recibe comentarios. No me extraña. Son tan indignantes e ignorantes tus razonamientos que no merecen la pena ser rebatidos. ¡Qué desconocimiento de la realidad educativa! ¡Qué ínfulas de listilla! A ti me gustaría verte un trimestre, sólo un trimestre, enfrentada a la realidad para que se te cayera la cara de vergüenza. Verías a auténticos profesionales entregándoses al cien por cien y no esos remedos ridículos que planteas. Desde luego, si hay padres, supongo que serás madre, que desprestigien con prepotencia sin límites, el sistema educativo, eres una de ellas. ¡Patético!

    ResponderEliminar
  2. Abel,
    supongo que entenderás que si no merecen ser rebatidos mis razonamientos, tus airadas palabras no merecen más comentarios.

    ResponderEliminar
  3. Abel, es evidente que haces una defensa corporativista y tu ofuscación es más gremial que razonable. Fina, aun cuando escribe con dureza lo hace abiertamente desde una experiencia personal que nosotros desconocemos e incluso añade que los buenos docentes pagan el efecto pernicioso de los malos. Los malos profesionales existen en todas las ramas del conocimiento y trabajo. Otra cosa es que te hayas ofendido porque pienses que la experiencia personal que cuenta Fina te alude directamente o que os connozcais por otros motivos. Salvando esa posibilidad, que no me interesa lo más mínimo, no tienes ningun motivo para injuriar en lugar de razonar. Prestas muy mal servicio a los docentes que dices o crees defender.

    ResponderEliminar
  4. Crec que aquests raonaments, que no considero ni indignants, ni ignorants, sinó necessaris perque els que se senten tocats, rectifiquin algunes de les seves actituts i es puguin dedicar a educar. Abel, si es com semble,ets dels que si deixa la pell a les aules al cent per cent, no hauria de emprenyarte tant el comentari, perque tu millor que ningú sap que molts profesionals, no ho son tant, i que si tothom denuncies aquestes coses, junt amb altres, el sistema educatiu aniría poc a poc guanyant prestigi. I perdoneu les meves faltes ortogràfiques, que son moltes ben segur, peró no tinc un nivell d´estudis com molts podeu tenir, peró no per això en consider-ho un pare totxo i la realitat es que l´educació a les aules tenen molt que desitjar.Algo falla aquí! I han molt bons profesionals que tenen vocació, responsabilitat i el que s´ha de tenir per dedicarse això. CHAPEAU per ells! Potser alguns necessiten un cop de mà, per part de l´administració, els pares....per tirar endevant els seus projectes, però d´altres necessiten un cop de peu de l´administració o de qui sigui competencia per deixar enrrere aquest món de l´ensenyamet i dedicarse a una altre cosa. No sé si m´explico!

    ResponderEliminar
  5. Que extraño que recibas tantos comentarios en tan poco tiempo.
    ¿Alguien se sintió aludido?
    Todos sabemos que hay cabroncetes en las aulas,y fuera de ellas también. Y con esto me refiero tanto a profesores, como alumnos que según que edades vaya tela, i padres que a la mínima hirian a escopetazo limpio con el profesor,porque sus hijos son intocables. Pero también estan los que razonablemente ven las cosas como son y a veces los profesores no actuan tan eticamente con sus alumnos y los alumnos a veces tienen ganas de aprender y los padres quieren que sus hijos tengan una buena educación y.....conocimientos. De todo hay en este mundo. Pero lo que está clarísimo es que orgullosos del sistema educativo no estamos ni profesores, ni alumnos, ni padres.
    Esto es lo que todos juntos tendríamos que revindicar a las autoridades competentes, desde la responsabilidad que nos toca a cada uno, exigir que las cosas funcionen mejor. ¿Somos todos responsables?

    ResponderEliminar
  6. Quants problemes ! No la conec però vol dir que no és vostè el problema ?

    ResponderEliminar
  7. Ah! no només aquest personatge anònim fa faltes d'ortografia. En l'escrit de l'autora també n'hi ha unes quantes, tant d'ortografia com d'expressió.
    Està bé comentar i fins i tot criticar la feina dels altres sempre i quan un mateix tingui clares quines són les seves limitacions.
    D'altra banda, després de llegir els seus comentaris, he arribat a la conclusió que vostè ha tingut alguna relació amb aquesta institució ja que, entre línies, s'intueix una gran indignació envers els serveis rebuts. Jo, en el seu cas, el que faria, seria buscar un centre alternatiu. Seria l'actitud més coherent.
    Per últim, no sé quina relació té vostè amb el professorat de secundària, però crec que és injust qualifiar tot un col·lectiu de forma generalitzada amb els adjectius que vostè fa servir. Tots sabem que hi ha bons i mals professionals en tots els camps.
    Jo sóc funcionaria i estic molt contenta i orgullosa dels companys que tinc. L'animo a estudiar molt i treure's oposicons (ha de saber que no les regalen)perquè pugui veure que no tot és tan negatiu com vostè ho presenta.

    ResponderEliminar
  8. Quan portava preparats quaranta temes dels noranta-sis que en aquells temps havia d'estudiar per presentar-me a les oposicions de la carrera que vaig fer, vaig decidir no continuar.Si no era una qüestió purament vocacional... i ser professor no era la finalitat per la qual jo havia estudiat la carrera,valia més deixar-ho córrer. I així ho vaig
    fer.Va ser un moment difícil (tots sabem els avantatges de ser funcionari), però vist en el temps crec que vaig triar bé. A vegades falta coratge per dir "no", per això crec que hi ha tant de professor no vocacional a la secundària,i això sovint es tradueix en fer la feina a disgust i malament.
    Ser professor no és exclusivament aprovar unes oposicions , tenir certs coneixements i prou.És molt més, i negar aquesta obvietat és portar una bena als ulls.
    Un professor passa moltes hores amb els seus alumnes i ha de ser un model per a ells .No pot ser només un donador de coneixements sinó de valors també.
    Quan un professor fa el que jo he vist en aquest centre en concret,és que respecte poc a la persona que té al davant i es pren la feina de forma poc seriosa. Pocs valors li està ensenyant a l'alumne,i en canvi el que aquest pot arribar a aprendre de negatiu és obvi.
    Els professors que han tingut aquest comportament en aquesta escola, són també,professors de secundària que imparteixen la docència en els seus respectius instituts.
    En el post, sempre he anat parlant "d'alguns" professors de secundària, per tal d'evitar la generalització.Conec mals docents de secundària, però afortunadament en conec molts i molt bons i que no tenen res a veure amb el cas que ens ocupa.
    A Blanes, no hi ha cap més escola de música.Però espero que els nostres polítics posin fil a l'agulla i en facin una de municipal.
    Per acabar et diré que no penso comentar els teus atacs personals. Em semblen propis d'una persona plena de prejudicis cap a unes altres que tu mateixa dius no conèixer de res.

    23 / desembre / 2007 02:31:00 CET

    ResponderEliminar
  9. Potser has tingut mala sort en alguna cosa o la teva filla no serveix per a la música.. Però jo crec que més aviat deu ser que estas molt aburrida... Gràcies per intentar enviar a la merda 20 anys d'una escola que ha format cents de músics els quals segurament si vas a escoltar qualsevol concert et trobaras. Segur que ho saps, però l'aburriment i anar mal... et fan fer tonteries.

    ResponderEliminar